خنده حلال

جایی برای خندیدن

خنده حلال

جایی برای خندیدن

دام های شیطان

جواد کشاورز | جمعه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۲، ۰۷:۳۹ ب.ظ

بسمه تعالی

دامهای شیطان

 

شیطان از جنس جن است و از آتش خلق شده و قبل از اینکه از بهشت رانده شود خدا را بسیار عبادت می کرد .

حضرت علی (ع) فرمودند : شیطان هفتاد هزار سال خدا را عبادت کرد و فقط یک نماز دو رکعتی او چهار هزار سال طولکشید . و وقتی خدا انسان را از خاک آفرید و در آن روح دمید به همه ملائکه دستور داد که بر که بر آدم سجده کنند و همه سجده کردند غیر از ابلیس  که به خدا گفت :"مرا از آتش آفریدی و او را از گل بد بو , پس مقام من از او بالاتر است و برای او سجده نمی کنم ."

خداوند به او گفت :از درگاهم بیرون  برو که تو از رانده شدگان هستی .

شیطان گفت :

"من هفتاد هزار سال برای تو عبادت کرده ام و خودت فرموده ای که هرکس مرا عبادت کند ,عبادتش را بی نتیجه نمی گذارم و عوضش را به او می دهم ."

خداوند فرمود :" هر چه بخواهی در دنیا به تو عطا می کنم ."

شیطان کفت : اول :اینکه اجازه بدهی که تا قیامت زنده بمانم .

خداوند فرمود:تا روز معلومی تو را مهلت  می دهم .

دوم:اینکه در مقابل هر یک از فرزندان آدم مرا دو  فرزند عطا کنی که برای هر یک از فرزندان آدم دو فرزند را مسلط کنم تا انها را به گمراهی و اغوا بکشانم . و خداوند باز هم قبول کرد .

سوم:از تو می خواهم مرا مرا در بدن آدم همچون خون جریان دهی که از هر جای بدن او بتوانم او را به معصیت  بکشانم .

چهارم : می خواهم اولاد آدم  ما را نبیند , ولی ما او را ببینیم .

پنجم : از تو می خواهم به من قدرت دهی که به هر شکلی که می خواهم درآیم  و هر کجا که خواستم بروم .

ششم : می خواهم تا دم مرگ نیز پیش اولاد آدم  باشم (یعنی حتی وقتی حضرت ملک الموت "عزرائیل " برای قبض روح به سراغ انسان می آید شیطان هم حاضر می شود و انسان را وسوسه می کند تا کافر از دنیا برود . ).

هفتم : اینکه از تو می خواهم که مرا مخصوصا" بر سینه اولاد آدم مسلط گردانی تا او را وسوسه کنم .

خداوند در پایان می فرماید : تمام خواسته هایت را برآورده می کنم ولی هر کس پیرو تو باشد و فریب تو را بخورد من او را با تو به دوزخ می افکنم که بد منزلگاهی است .

شیطان گفت: خدایا به عزت و جلالت قسم که همه انسانها را گمراه می کنم مگر عده معدودی که بندگان خاص تو هستند و گر نه همه بنده من هستند .

سپس کفت: حالا که مرا بیرون می کنی جایی برای زندگی کردنم معین کن .

خداوند فرمود: تو را در حمامها و هر کجا که محل رفت و آمد مردم است قرار دادم .

شیطان گفت :غذای من چه باشد ؟

خداوند فرمود: سر هر سفره ای که که نام من برده نشده بنشین و با آنها که همچون حیوان گرسنه و حریص بدون گفتن آیه شریفه " بسم الله الرحمن الرحیم " غذا می خورند تو هم غذا بخور , حضرت امام محمد باقر (ع)  در این باره فرموده اند : اگر اول غذا  یادتان رفت بسم الله بگویید آخر غذا بگویید که شیطان هر چه را  خورده استفراغ کند .

باز شیطان گفت:" احتیاج به آب دارم"

خداوند فرمود : " آب تو شراب و هر چیز مست کننده ای باشد "

بعد گفت : " برای من کتابی قرار بده "

خداوند فرمود:" کتاب تو وشم (خال کوبی هایی است که بعضی روی بازوها و اندامهای یکدیگر می کنند و یا کتب سحر و جادوست.) و اولین کسی که سحر و جادو را به انسان آموخت شیطان بود .

شیطان گفت : " برای من اذان گویی قرار بده "

خداوند فرمود : اذان تو وسایل موسیقی و مؤذن تو کسانی هستند که با این آلات می نوازند و آنها را به کار می گیرند و هر کس موسیقی و ترانه گوش دهد دچار قساوت قلب می شود یعنی سخت دل می شود و در قیامت هم خداوند مارها و عقربها را بر گوش او  مسلط می کند .

باز شیطان  گفت : " برای من حدیثی قرار بده ."

خداوند فرمود : " حدیث تو دروغ است و کسانی که دروغ می گویند حدیث تو را نقل می کنند ."

شیطان گفت : " برای من دام و وسیله شکار قرار بده "

خداوند فرمود : " زنان را وسیله صید کردن و به دام انداختن مردم قرار دادم "

شیطان وقتی از بهشت رانده شد از سر لجبازی با خداوند و پیامبران و ملائکه ریش خود را تراشید

 و موها و ناخنهایش را بلند کرد و وقتی که حضرت آدم را فریب داد و باعث بیرون راندنش از بهشت

 شد شروع به آواز خواندن و رقصیدن نمود و اولین کسی که زنا و لواط کرد شیطان بود و اولین

کسی که شراب خورد شیطان بود . به همین خاطر خداوند در جهان آخرت بیشترین غضبش بر زنا

کاران و شرابخواران است و به این دو گروه اصلا" توجهی ندارد و خداوند فرموده که هرکس شراب

 بخورد عروس شیطان است یعنی شیطان تا صبح با او لواط می کند  به همین خاطر است که

هرکس شراب بخورد باید غسل جنابت بکند و گر نه دشمن خدا ست و خدا بر او غضب می نماید.

روزی حضرت محمد (ص) شیطان را در مسجد الحرام دید پیش او رفت و گفت :"ای ملعون چرا ناراحتی ؟"گفت:" از دست تو و امت تو ناراحتم " حضرت فرمود :"چرا از من ناراحتی ؟"شیطان گفت:"جون اینهمه تلاش می کنم که مردم را گمراه کنم ولی تو در روز قیامت از آنها شفاعت می کنی و تمام زحمات مرا به هدر می دهی , به همین خاطر با تو دشمنم و از تو بدم می آید."

حضرت فرمود :"از دست امتم چرا ناراحتی ؟" شیطان گفت :امت تو خصوصیاتی دارند که امتهای دیگر ندارند (منظور شیعیان امت پیامبر(ص) می باشد ).

اول اینکه وقتی به هم می رسند سلام می کنند  که سلام اسم خداست و من از این اسم می ترسم .

دوم : وقتی همدیگر را می بینند دست می دهند و تا دستهایشان از هم در نیامده گناهانشان بخشیده می شود.

سوم : وقتی می خواهند غذا بخورند بسم الله می گویند و من دیگر نمی توانم غذا بخورم و گرسنه می مانم.

چهارم : بعد از غدا خوردن الحمد لله می گویند .

پنجم:وقتی اسم تو می آید بلند بلند صلوات ختم می کنند و آنقدر ثواب آن زیاد است که من فرار می کنم .

ششم : وقتی می خواهند کاری کنند ان شاءالله می گویند و من دیگر نمی توانم در کار هایشان مداخله کنم و آنها را بر هم بزنم .

هفتم : صدقه می دهند و وقتی صدقه می دهند هم گناهانشان آمرزیده می شود و هم هفتاد نوع بلا را از خود دور می کنند.

به همین دلیل حضرت نبی اکرم (ص) فرمودند:(وقتی انسان دستش را در جیبش می برد که پولی را صدقه دهد,هفتاد شیطان دست او را می گیرند تا او را منصرف کنند و نگذارند که او صدقه دهد.)

هشتم: آنان قرآن می خوانند و در خانه ای که قرآن خوانده شود دیگر جایی برای من نمی ماند,چون ملائک در آن خانه رفت و آمد  دارند.

نهم : مرا زیاد لعنت می کنند و وقتی مرا لعنت می کنند یک زخم بر بدنم می افتد و تا زمانی که آن شخص را به گمراهی نکشانم آن زخم خوب نمی شود.

دهم : هنگامی که گناه می کنند سریع توبه می کنند و زحمات مرا به هدر می دهند .

یازدهم : عطسه که می کنند الحمدلله می گویند .حضرت فرمودند : عطسه از طرف خداوند و خمیازه از طرف شیطان است . وقتی شخص از یاد خدا و نعمتهای او غافل می شود خداوند عطسه را می فرستد که نشانه سلامت بدن است و وقتی عطسه کرد باید بگوید الحمدلله و حق مسلمان بر گردن دیگری این است که اگر کسی رادید عطسه می کند بگوید یرحمکم الله و این حق مسلمانان بر یکدیگر است . وقتی انسان نماز می خواند شیطان از او دور می شود  بخصوص اگر سجده نماز طولانی باشد شیطان از روی ناراحتی فریاد می کشد . حضرت امام صادق (ع) فرمودند: هر کس نماز نخواند از شیطان پست تر و خبیث تر است . چون شیطان یک خطا کرد و آن هم بر آدم سجده نکرد ولی انسان اگر نماز نخواند برای خدا سجده نمی کند.

حضرت محمد (ص) فرمودند : "مجوز عبور از پل صراط نماز است "و فرمودند : اگر نماز مؤمن قبول شود بقیه اعمال او نیز قبول درگاه الهی می شود ولی اگر نمازش قبول نشود سایر اعمالش نیز قبول نخواهد شد." در نمازها نماز صبح سفارش شده است و دلیل آن این است که در هنگام  شب فرشتگان شب پیش انسان هستند و اعمال شب را می نویسند و هنگامی که اذان صبح را می دهند فرشتگان شب می روند و جای خود را به فرشتگان روز می دهند . پس اگر نماز صبح بخوانیم در دو پرونده ثبت می شود و آخرین عمل که همان نماز صبح است را فرشتگان شب می نویسند و اولین چیزی که در پرونده صبح ثبت می شود همان نماز صبح می باشد و همچنین از حضرت امام صادق (ع)منقول است که از صفات مؤمن این است که بسم الله الرحمن الرحیم را در نماز بلند می گویند . اگر در نماز بسم الله را بلند نگوییم شیطان تا پایان نماز بر روی شانه انسان می نشیند و انسان را وسوسه می کند و نیز فرمودند:"هرکس بعد از تکبیر نماز و قبل از شروع حمد اعوذ بلله من الشیطان الرجیم  را بگوید به اندازه هر مویی که در بدن اوست هزار حسنه نوشته می شود. "و حضرت پیامبر (ص)فرمودند هر کس بعد از نماز تسبیحات حضرت زهرا (س)را بگوید بخصوص اگر با انگشتان بشمارد همان دستها در روز قیامت او را شفاعت می کند .

 

نظرات  (۲)

  • محمدرضا محمودی
  • سلام
    الان حوصلم نمیشه بخونمش.
    بعد میخونم وروجکی.
    :)
    سلام
              منم نخوندمش گفتم خلاصه بذار
    پاسخ:
    کاری نداره که برادر هر روز یه تیکش رو بخون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی